lördag, juli 11

Have a happy period!

det är always fina slogan, vem fan har en glad mens?
(förutom jennica då, men hon räknas inte i detta sammanhanget)
Man har en miljon hormoner som bara åker bergochdalbana i kroppen på en, och man vill lipa och gapflabba om vartannat, det känns som om man går runt och är ett levande slakthus, alternativt ett niagarafall med blod istället för vatten.

Det kan inte vara hälsosamt att förlora såhär mycket blod, så här ofta. Det känns som om man alltid har mens, alltid.

och inte nog med det, man ska ha den här jävla smärtan, man ska gå som ett jävla kolli och vara darrig av smärtstillande mediciner och inte riktigt veta vad man pysslar med. och samtidigt går alla och säger "men vad är det med dig? var har hänt? varför är du så sur?" och man får en nästan oemotståndlig lust att ta en blodfylld tampong/binda och dra i nyllet på fanskapet som faktiskt vågar uttala sig.

och något som man aldrig skulle bry sig om annars, gör en alldeles förtvivlad.

nu ska jag gå och vara en cranky bitch i min ensamhet, jag önskar att man kunde få ledigt från jobbet varje gång tant röd kommer på besök, och även skulle mobilen gömmas, datorn stängas av och allt annat som kan skapa mänsklig kontakt.

Förresten, är det bara jag som tycker att det är pinsamt att köpa mensskydd i butiker? och då ska vi ju bara inte prata om kondomer...

Nej nu går jag, jag är alldeles för upprörd för det här.

Have a happy period! GÅ OCH DÖ FÖR FAN.

2 kommentarer:

pubes sa...

sv: lärare! :)

Nadja -17 år & mamma till Leija sa...

Svar; Ja, det kan nog bli det. Även fast det låter riktigt gulligt :)

Roligt att du kommenterade iallafall, :)