fredag, januari 16

always, always, always

jag gör ju aldrig som jag tänkt.
det slutade med att jag städade lite istället. det är ju trevligt att kunna sätta ner fötterna på golvet. faktiskt. och plockade upp saker ur påsar och så.. ja så illa är det. idag har jag alltså plockat upp sakerna jag köpte igår.. och då och då brukar jag hitta påsar med grejer jag köpt. snacka om koll.

nåja, jag är grymt nöjd med bengt-olle, den rosa läderbögen.

Ja den som inte fattar då, här kommer en förklaring.
Det är alltså min ipod, som är bengt-olle, när man skulle döpa den på det där programmet så stod det "idas ipod" och det var ju tråkigt, så jag döpte den till bengt-olle, för det var ju vackert. Sen så är den ju rosa, och jag har en rosa lädergrej och stoppar den i, och med min välutvecklade slutledningsförmåga blev det bengt-olle läderbögen.
Nåja, varför är jag nöjd? DET FINNS SPEL. och mina hörlurar kom i brevlådan idag, mmm det var tillochmed en rosa sladd. jag är lycklig. lyckligare än lyckligast om jag ska vara ärlig.

Och mina böcker kom med, jag kan bara inte bestämma mig för vilken jag ska läsa. Vilka böcker var det då kanske ni undrar? ja då gör jag en lista.
  • Ung i Palestina-att vara tonåring under ockupationen av Anne Casparsson och Britta Abotsi
  • Lång väg hem av Ishmael Beah
  • Flickan i källaren-berättelsen om Natascha Kampusch av Allan Hall och Michael Leidig
  • Bulldozers mot ett folk av Andreas Malm
  • Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkerlin och Lena Katarina Swanberg

så ja, jag har att läsa nu.. men var ska jag börja?
Det blir väl ole dole doff kanske.

Nej, nu har jag nog inget mer att skriva. Imon är det superlång dag på jobbet igen. 07.15-15+19.15-22.15 kul på hjul.

So long!

Inga kommentarer: